De ICT specialist die meedenkt in concrete oplossingen
Toegewijd aan het creŰren van veilige en stabiele netwerken
Kennis is er om te delen
Hans BulderVoIP - 27/July/2017

ISDN stopt, wat heeft dit voor gevolgen voor bedrijven?

ISDN stopt, wat heeft dit voor gevolgen voor bedrijven?

Laten wij eerst eens beginnen met de vraag: Wat is ISDN eigenlijk? Intergrated Services Digital Netwerk (ISDN) is in 1984 ge´ntroduceerd als tegenhanger van analoge telefonie. Bij ISDN is de overdracht van het signaal van de centrale naar de telefoon, digitaal. Dit had als grote voordeel dat er over ÚÚn aansluiting meerdere telefoniekanalen met meerdere nummers aangesloten konden worden. Daarnaast was duidelijk merkbaar dat de kwaliteit van het geluid tijdens gesprek omhoog ging. Wat is een nadeel van ISDN? De kosten en inflexibiliteit van de centrales. Als je gaat verhuizen of als bedrijf aan het groeien bent, ga je dit echt merken. Bij groei heb je eigenlijk maar 1 keuze, de aanschaf van een nieuwe centrale of module.


ISDN-centrale


Waarom stopt ISDN?

ISDN stopt eigenlijk omdat de internetverbindingen steeds stabieler worden. Er is besloten dat de internetverbindingen nu zo stabiel zijn dat VoIP volledig ge´ntegreerd kan worden. KPN heeft ISDN heel lang aangeboden, maar gaat er vanaf 2019 echt mee stoppen.

ISDN-stopt

Wat is het alternatief voor ISDN? VoIP!

Het alternatief voor ISDN is VoIP. Over VoIP hebben wij het geregeld. Zelf maken wij er al jaren gebruik van, zo ook veel van onze klanten. Vaak is het een gemakkelijke keuze omdat het simpelweg goedkoper is. Voor andere bedrijven is de flexibiliteit erg belangrijk. Op het moment dat een bedrijf snel groeit, is de keuze helemaal gemakkelijk. Zo ook de bedrijven met veel flexwerkers. Met VoIP telefonie heb je alleen een internetverbinding nodig en je bent bereikbaar op jouw bedrijfsnummer. Geen klant weet of jij belt vanuit New York of opneemt in Parijs. Ik merk dat ik aan het praten ben over de voordelen van VoIP maar eigenlijk gaat het daar niet op. Het is namelijk niet echt meer een keuze of je dit gaat doen, maar vooral wanneer je dit gaat doen.


Maak je nog gebruik van ISDN?

Bel je op dit moment nog met een ISDN-lijn? Geen paniek, maar laat je dan niet verassen als het zover is. OriŰnteer je op de mogelijkheden, kosten, voordelen en gevolgen. Ben je bijvoorbeeld bang dat je dan een ander nummer krijgt? Nergens voor nodig. Bij een overstap naar VoIP kan je gewoon het eigen nummer behouden. Wil je persoonlijk advies? Bel dan naar ons kantoor, en vraag naar mij, Hans Bulder. Ik zal, uiteraard via mijn VoIP telefoon, een advies op maat geven. Ben je vooral ge´nteresseerd in wat je kunt besparen? Daar hebben wij deze tool voor ontwikkeld. Let wel op, je hebt een factuur nodig van de huidige situatie om de besparing uit te kunnen rekenen. Twijfel je zelf nog over VoIP, of wil je een discussie starten? Laat dan een reactie achter!


CTA-Moderne ICT in het mkb

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageer