De ICT specialist die meedenkt in concrete oplossingen
Toegewijd aan het creëren van veilige en stabiele netwerken
Kennis is er om te delen
Hans BulderVoIP - 02/November/2018

TOverstappen op Voip, waarom zou je eigenlijk? 5 redenen van klanten!

Overstappen op Voip, waarom zou je eigenlijk? 5 redenen van klanten!

1 september 2019 is de dag dat ISDN echt stopt. Dit zal voor veel bedrijven de reden zijn om over te stappen op VoIP. Toch is het overgrote deel van de bedrijven in Nederland al overgestapt op eigen initiatief. Onze schatting is dat ongeveer 75% van de bedrijven in Nederland al is overgestapt, waarom eigenlijk? In maak ik een top 5 van de redenen waarom onze klanten zijn overgestapt.


# 1. VoIP is goedkoper

Door over te stappen van ISDN naar VoIP telefonie, besparen klanten een behoorlijk bedrag per maand. Het Amerikaanse bedrijf Consumer Reports heeft een onderzoek gedaan naar bedrijven die zijn overstapt naar VoIP en hun besparingen. Gemiddeld geven zij aan dat zij maandelijks $50,- besparen. Wij hebben zelfs ervaringen met bedrijven die tot wel 70% besparen door de overstap op VoIP. Die steek je toch maar mooi in je zak!


# 2. Internationaal bellen met VoIP

Veel VoIP aanbieders hebben speciale deals voor internationaal bellen. De één kiest ervoor om lage kosten per minuut aan te bieden, de ander maakt een totaalpakket voor een maandelijks bedrag. Deze pakketten zijn voor bedrijven die niet binnen jouw VoIP netwerk zitten. Wanneer een bedrijf meerdere vestigingen in het buitenland heeft die binnen hetzelfde VoIP-netwerk vallen, is het bellen zelfs gratis. Ook de tweede reden is dus echt een financiële maar wel vanuit een ander perspectief.


# 3. Het gemak

Als je praat over het gebruik merken wij dat mensen het zo gemakkelijk vinden. Overstappen naar VoIP is namelijk voor gebruikers niet zo'n omschakeling. Dus de verbazing dat het eigenlijk nog steeds hetzelfde werkt als vroeger zien wij met regelmaat. Daarnaast geeft VoIP ontzettend veel nieuwe mogelijkheden waar goed gebruik van wordt gemaakt. Ook de veiligheid met onze manier van VoIP over VPN is een reden voor klanten om toch over te stappen op VoIP.


# 4. Gratis mogelijkheden

De vele gratis mogelijkheden die VoIP aanbiedt, is iets wat bij traditionele telefonie vaak geld kostte. Denk bijvoorbeeld aan oplossingen als conference calls, wachtmodules, nummerherkenning en nog vele andere. Dit is ook niet gratis bij iedere provider. Sommige bedrijven kiezen ervoor om klanten zelf te laten kiezen wat ze nodig hebben. 

Zo hebben wij bijvoorbeeld standaard pakketten gemaakt. Het werd ons namelijk duidelijk dat veel bedrijven van gelijke grootte gelijke wensen hebben wat betreft telefonie. Daarom hebben wij gekozen om een Dialer te ontwikkelen. Een app die onze klanten op hun computer hebben staan waarmee ze direct kunnen bellen en bijvoorbeeld kunnen zien wie er wel en niet beschikbaar zijn.


# 5. Mobiliteit 

De laatste van de top vijf redenen van onze klanten om over te stappen naar VoIP is de mobiliteit. VoIP maakt het mogelijk om overal ter wereld bereikbaar te zijn op jouw bedrijfsnummer. Er is eigenlijk maar één eis: internet. Als er een internetverbinding is en jij hebt uiteraard netjes jouw VoIP Telefoon bij je, ben je bereikbaar. Als je bijvoorbeeld voor een evenement een week lang in het buitenland bent, blijf jij bereikbaar. 

Er zijn natuurlijk tal van redenen te noemen waarom je over kunt stappen op VoIP. Zo zijn er ook voor veel mensen nog redenen om niet over te stappen op VoIP. Heb jij nog motivaties waarom jij bent overgestapt, of dingen die je tegenhouden? Laat het ons weten in de reacties!

Moderne ICT

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageer